Kurs dla nauczycieli "Filmik z głową"

Jak za pomocą własnego komputera stworzyć wideo edukacyjne do nauczania zdalnego i stacjonarnego?

Kurs na platformie online z zakresu tworzenia materiałów wideo:
ekran + "głowa nauczyciela"

Zaczynamy od podstaw. Prosto i zrozumiale.

Kurs łączy naukę tworzenia wideo z treściami przydatnymi do zajęć z dziećmi:

  • tworzenie filmiku, na którym pokażesz jednocześnie siebie i to, co przedstawiasz na komputerze,
  • pokazywanie uczniom ekranu: prezentacji multimedialnych, stron www z ćwiczeniami, notatek, obrazów wraz z Twoim komentarzem wideo,
  • tworzenie ćwiczeń interaktywnych i kart pracy,
  • nagrywanie i montaż krótkich filmików,
  • trzy aplikacje do utrwalania i sprawdzania poziomu przyswojenia wiedzy,
  • pomysły na ciekawe lekcje,
  • bezpieczne dzielenie się treściami.

Dlaczego powstał ten kurs:

Podczas szkoleń stacjonarnych i online w ostatnich miesiącach, pytałam nauczycieli, jakich umiejętności i narzędzi będą potrzebować od września.
Regularnie pojawiały się podobne odpowiedzi:

“Dyrekcja mówi, że od września musimy się lepiej przygotować do nauczania zdalnego. Pewnie będziemy musieli tworzyć filmiki dla dzieci, ale zupełnie nie wiemy, jak się do tego zabrać”.

“Wysyłamy uczniom materiały, ale nie używamy komunikatora i nie mamy wystarczającego kontaktu z dziećmi. Brakuje nam własnych filmików i sprawdzenia, jak uczniowie przerabiają treści. Próbowaliśmy coś nagrywać telefonem, ale nie czujemy się w tym biegli”.

“Nie wszyscy uczniowie mogą być w wyznaczonym czasie na lekcji online. Potrzebujemy mieć swoje filmiki.
Chcielibyśmy umieć tworzyć własne materiały i ćwiczenia do lekcji, szybko je projektować, żeby nie spędzać na przygotowaniach tak wiele czasu, jak dotychczas”.

W odpowiedzi na te potrzeby stworzyłam kurs online, aby pomocne informacje z zakresu tworzenia wideo przez nauczycieli mogły dotrzeć do wszystkich zainteresowanych, w tym przede wszystkim osób początkujących.

Dla kogo jest ten kurs:

  • Dla osób początkujących, które nie chcą dać się zaskoczyć edukacji zdalnej i chcą zwiększyć kompetencje w zakresie nauczania online poprzez tworzenie filmików edukacyjnych i ćwiczeń dla dzieci oraz stosowanie narzędzi do sprawdzania wiedzy. To także sposób na poszerzenie metod i narzędzi pracy nauczyciela do edukacji stacjonarnej.
  • Dla osób, które stawiają pierwsze kroki w nagrywaniu filmików i chciałyby udoskonalić zastosowanie formy wideo w nauczaniu dzieci oraz poznać przykłady jej wykorzystania.

"Filmik z głową!" to kurs, dzięki któremu szybko i profesjonalnie stworzysz filmik edukacyjny do codziennej nauki z dziećmi.

Podczas kursu dowiesz się:

Jak przygotować własne materiały do lekcji na ekranie: prezentacje, multimedia, tworzenie własnych ćwiczeń interaktywnych w zgodzie z prawami autorskimi.

Jak nagrać film z głową nauczyciela za pomocą własnego komputera i bezpłatnych narzędzi.

Jak szybko edytować filmik i go ulepszać.

Jak połączyć wideo z trzema aplikacjami, dzięki którym sprawdzisz i ocenisz poziom przyswojenia wiedzy przez uczniów.

Jak przechowywać i zamieszczać filmy w sieci i dbać o ich bezpieczeństwo.

Jak stosować wideodydaktykę w praktyce: fundamentalne zasady, sprzęt, ciekawe pomysły i sprawdzone przykłady.

Dlaczego warto przejść ten kurs właśnie teraz:

  • Jakość edukacji zdalnej od września musi być jeszcze lepsza niż do tej pory: wszyscy przeszliśmy za sprawą koronawirusa przyśpieszony rozwój kompetencji cyfrowych. Od nowego roku szkolnego oczekiwania rodziców i organów prowadzących zwiększą się, bez względu na to, czy nauka będzie się odbywać w formie zdalnej czy stacjonarnej.
  • Czasy są niepewne: nie wiemy, czy w którymś momencie nie zostaniemy zmuszeni powrócić do edukacji zdalnej.
  • Najlepszą formę uczenia online daje połączenie komunikatora i krótkich filmików tworzonych przez nauczyciela, opartych o ciekawe materiały i sposoby sprawdzania stopnia zrozumienia tematu przez uczniów. Nauczeni poprzednim rokiem szkolnym wiemy, że nie wszystkie dzieci mają możliwość połączenia się w określonym czasie z nauczycielem za pomocą komunikatora (względy sprzętowe, rodzinne, etc.). Wielokrotnie przydatna do pracy z uczniami byłaby prosta forma wideo.

Gdzie przyda Ci się wiedza zdobyta na kursie:

w edukacji zdalnej:

  • Nauczyciel może szybko i atrakcyjnie kreować treści oraz tłumaczyć je „po swojemu” - każdy przedszkolak i uczeń to doceni. Dzieci są przyzwyczajone do swojego nauczyciela i jego sposobu przekazywania wiedzy.
  • Kontakt wizualny jest naturalną potrzebą. Filmik jest podstawową formą, która może znacząco usprawnić przekazywanie wiedzy i kontakt dziecka z nauczycielem. Sprawdzi się wyśmienicie w połączeniu z narzędziami do utrwalania i weryfikowania wiedzy.
  • Filmik instruktażowy jest bardzo bezpieczną formą wizualną: badania wykazują, że to doskonała forma budowania relacji, nawet jeśli to kontakt na odległość. Ważne, by nauczyciel pojawiał się w filmiku. Możesz nagrywać w domowym otoczeniu. Sam decydujesz, czy jesteś zadowolony z nagrania, a także z kim, kiedy i w jaki sposób podzielisz się filmem.

w edukacji stacjonarnej:

  • do wdrożenia jednych z najskuteczniejszych sposobów uczenia: metody „odwróconej klasy” oraz formuły blended learning,
  • do używania wideo jako jednego z ogniw w procesie indywidualizacji nauczania w szkole i w domu,
  • do utrwalania treści dla uczniów pod zajęcia wyrównawcze,
  • do przeprowadzania zajęć indywidualnych,
  • do prowadzenia kółek zainteresowań, zajęć pozalekcyjnych, projektów interdyscyplinarnych, terenowych, międzynarodowych,
  • w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uczniami chorymi i nieobecnymi,
  • gdy dzieci widzą przykład odważnego nauczyciela - same również chętniej tworzą własne treści wideo.

Każdy nauczyciel, który skutecznie tworzy filmiki, buduje autorytet i wychodzi naprzeciw obecnym potrzebom uczniów.

Wiemy, że trudno jest wprowadzać nowości od razu - szczególnie te związane z występowaniem przed kamerą. Powodów jest wiele:

  • "nie mam jeszcze sprzętu",
  • "nie jestem wystarczająco przygotowana",
  • "nie wiem, czy sobie poradzę",
  • "najpierw posłucham, potem coś zrobię".
W pracy ciągle podlegamy ocenie. Sami również wystawiamy oceny, dlatego naturalne jest, że sami czujemy nieśmiałość przy tworzeniu nagrań.
W efekcie tworzenie filmów pozostaje w dalekich planach, a działanie odkładane jest na wieczne nigdy.

Autorska Metoda Dwóch Dróg:

Podczas kursu stosujemy moją autorską Metodę Dwóch Dróg (MDD), która pozwala szybko wdrożyć rozwiązanie minimum, wyzwala motywację do dalszego działania i przeprowadza krok po kroku przez pogłębioną wiedzę dla odniesienia maksymalnych efektów.
1. Droga średnicowa - przechodzisz szybką ścieżkę minimum: od TWORZENIA do UDOSTĘPNIANIA, która da Ci natychmiastowe efekty. Ważne: najlepiej uczymy się przez działanie, jak dziecko, które uczy się pływać! Dlatego wykonujemy to zadanie wspólnie i natychmiast. Oglądasz efekt i przełamujesz się. Z doświadczenia kursantek i swojego wiem, że gdy ten etap masz już za sobą, opory z którymi walczymy mijają, a nauka staje się już samą przyjemnością!

Ta droga, dzięki szybkim rezultatom, zmotywuje Cię do działania. Po tej części pomyślisz: „Działa! Fajne, chcę więcej, chcę lepiej”.

2. Obwodnica: następnie krok po kroku poruszasz się dłuższą drogą, przechodząc przez miejsca, które musisz odwiedzić. Ta droga udoskonala Twoje umiejętności oraz pokazuje narzędzia, dzięki którym Twoje filmy staną się jeszcze lepsze, a Ty będziesz pewniejszy siebie i zaprezentujesz się jeszcze bardziej profesjonalne.

Struktura treści w kursie według "Metody Dwóch Dróg":

1. Droga średnicowa:

TU ZACZNIJ: INTRO

Skuteczne ćwiczenie prowadzące do utworzenia pierwszego filmiku w kursie.

2. Obwodnica:

MODUŁ 1: FUNDAMENTY

  • sprzęt,
  • dobre rady dla prowadzącego,
  • edukacja na ekranie: zasady i praktyka,
  • wideodydaktyka.

MODUŁ 2: POMOCE DYDAKTYCZNE

  • skaner w telefonie: przerabianie kartek drukowanych + prawa autorskie,
  • baza edukacyjnych stron internetowych,
  • tworzenie ćwiczeń interaktywnych w LearningApps,
  • baza legalnych zdjęć,
  • tworzenie atrakcyjnej prezentacji w programie CANVA.

MODUŁ 3: TWORZENIE FILMIKU

  • program do nagrywania ekranu: instalacja i obsługa,
  • nagrywanie w wariantach: ekran + nauczyciel, ekran + komentarz głosowy, nauczyciel.

MODUŁ 4: ULEPSZANIE

  • przycinanie filmiku,
  • podstawowy montaż,
  • tworzenie INTRO,
  • legalne bazy z muzyką,
  • nakładka CANVY na film.

MODUŁ 5: FILMIK + 3 APP

  • Pomysły na łączenie filmiku z aplikacjami do utrwalania i sprawdzania znajomości materiału:
  • CANVA,
  • EdPuzzle,
  • Quizizz.

MODUŁ 6: UDOSTĘPNIANIE

  • filmy pod własnymi linkami,
  • kanał na Youtube: jak go założyć ,
  • zamieszczanie filmików na kanale,
  • tworzenie miniaturki do filmiku,
  • moc Youtube: charakterystyka i zasady działania tego medium,
  • CANVA link.

To nie jest kurs o funkcjach aplikacji. To kurs o tym, jak skutecznie, szybko i profesjonalnie tworzyć dla uczniów filmiki z wykorzystaniem wybranych funkcji programów.

Trener: Agnieszka Szefer-Trela

Tak jak każdy nauczyciel, w marcu 2020 jako trener oświaty musiała przearanżować życie zawodowe i z dnia na dzień przejść na jedyną możliwą formę szkoleń online. Dzięki doświadczeniu mogła zrobić to z powodzeniem i mniejszym stresem. Dla nikogo nie była to jednak sytuacja łatwa.

Pomaga nauczycielom w skutecznym i bezproblemowym stosowaniu technologii w ich pracy poprzez dzielenie się wiedzą z zakresu edukacji cyfrowej, opartej na praktycznych rozwiązaniach i zajęciach prowadzonych krok po kroku.

Przeprowadziła ponad 1000 szkoleń i pomogła dziesiątkom tysięcy nauczycieli rozwijać ich kompetencje. Prowadzi szkolenia w formie stacjonarnej i online w postaci webinarów zamkniętych.

Ukończyła kursy trenerskie oraz studia poświęcone projektowaniu e-learningu i edukacji zdalnej w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie. Pracowała jako dydaktyk cyfrowy oraz scenarzysta kursów online. Była metodykiem w projekcie uczenia dzieci robotyki i programowania. Stworzyła „KodujMatę” – pomoc dydaktyczną do nauki kodowania przez zabawę.

Jako edukator i ekspert prowadzi szkolenia dla nauczycieli i rad pedagogicznych. W ramach Szkolnych Organizatorów Rozwoju Edukacji (SORE) pełni rolę trenera i superwizora dla przedszkoli i szkół.

Jest założycielką Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli EDUKACJA INTERAKTYWNA w Krakowie, który uzyskał akredytację Małopolskiego Kuratora Oświaty.

Kluczowe korzyści z udziału w kursie:

Korzyść #1

Przygotujesz się na nowy rok szkolny! Zdążysz się oswoić, poczuć komfortowo i polubić tę formę przekazu. Tym samym nie pozwolisz się zaskoczyć żadnej sytuacji.

Korzyść #2

Stworzysz ciekawe materiały szybko i skutecznie, dzięki czemu oszczędzisz czas na pracę. O wiele łatwiej będzie przywrócić równowagę pomiędzy życiem rodzinnym a obowiązkami nauczyciela.

Korzyść #3

Będziesz współtworzyć „ładną edukację”. W internecie jest wiele niedbałych materiałów i nieczytelnych filmików kiepskiej jakości. Materiały, które tworzymy, oparte są o zasady kompozycyjne i graficzne, Przysłużą się one do budowania profesjonalnego wizerunku nauczyciela i szkoły.

Korzyść #4

Wiedza zebrana jest w postaci pigułek - dostaniesz jej dokładnie odmierzoną dawkę, która zapewnia skuteczność, dzięki czemu nie poczujesz się przytłoczony nadmiarem informacji.

Korzyść #5

Otrzymasz zaświadczenie na wzorze MEN o ukończeniu formy doskonalenia zawodowego nauczycieli, prowadzonej przez akredytowany Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.

Co zawiera kurs:

Dzięki takiej konstrukcji szkolenia nigdy nie będziesz zaczynał nauki z pustą kartką.

Łącznie:

  • 6 modułów
  • 50 lekcji
  • 10 godzin nagrań

Dodatkowo otrzymasz:

  • Zaświadczenie online o uczestniczeniu w kursie,        
  • Zaświadczenie na wzorze MEN w wersji papierowej o ukończeniu formy doskonalenia nauczycieli, wydane przez akredytowaną placówkę (dopiero po weryfikacji nadesłanego zadania końcowego).
  • BONUS:
  • Instrukcja wideo „Obsługa programu ZOOM do komunikacji z uczniami - krok po kroku”.

Wartość:

  • Nagrania wideo w kursie o wartości 350 zł
  • Zeszyt ćwiczeń w pdf o wartości 47 zł
  • Skrypty tekstowe ze ścieżkami kroków do wykonania w poszczególnych aplikacjach o wartości 47 zł
  • Koszt wysyłki zaświadczenia papierowego o wartości 16 zł

BONUS:

  • Szkolenie "Komunikator Zoom na lekcji" o wartości 47 zł

Łączna wartość kursu: 460 zł
Łączna wartość bonusów: 47 zł
RAZEM: 507 zł

CENA zakupu obowiązująca do 1 września 2020:
507 247 zł

Kurs dostępny na platformie od 17 sierpnia 2020.

Od 2 września cena wzrasta, dlatego zarezerwuj dostęp już dziś. 

UWAGA Nauczycielu! Ten kurs możesz mieć za darmo!

Jeśli jesteś nauczycielem, możesz sfinansować kurs ze środków własnych lub też przeznaczonych na doskonalenie zawodowe nauczycieli z budżetu szkoły, zgodnie z zapisami w Karcie Nauczyciela.
Trener Agnieszka Szefer-Trela jest organem prowadzącym Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli EDUKACJA INTERAKTYWNA w Krakowie, który jest placówką akredytowaną przez Małopolskiego Kuratora Oświaty. Dzięki temu opłaty za kursy dla nauczycieli mogą podlegać refundacji.
Zapłać teraz za kurs, a następnie złóż w swojej placówce wniosek o refundację. Zapytaj Dyrektora swojej placówki o taką możliwość.

Często zadawane pytania:

Nauka na platformie na wiele zalet:

  • wygoda: uczysz się kiedy i gdzie chcesz,
  • treści są dla Ciebie dostępne przez 12 miesięcy i Ty decydujesz, ile czasu na nich spędzisz,
  • możesz odtwarzać lekcje wielokrotnie, na komputerze lub telefonie,
  • pracujesz na swoim sprzęcie, do którego jesteś przyzwyczajony, nie jest to sprzęt szkolny jak przy stacjonarnych szkoleniach rad pedagogicznych.

Kurs jest odpowiedzią dokładnie na potrzeby nauczycieli początkujących w zakresie tworzenia filmików instruktażowych dla uczniów.

Do oglądania materiałów kursowych zamieszczonych na platformie potrzebny Ci jest komputer.

W trakcie uczenia się, poznasz możliwość tworzenia filmików za pomocą komputera. Do jej wdrożenia będziesz potrzebować: komputer z dostępem do internetu, smartfon i dostęp do konta Google (np. przy posiadaniu konta pocztowego na Gmailu).

W kwestii sprzętu do nagrywania: poznasz bezkosztową wersję „minimum”, która pozwoli Ci skutecznie pracować z uczniami. Przedstawię także takie elementy w różnych wariantach cenowych, w które w dłuższej perspektywie warto będzie zainwestować i jeszcze bardziej podnieść jakość swoich produkcji.

Kurs odbywa się w całości online. Nie jest wymagana obecność o określonej godzinie. Treści można oglądać o dowolnej porze.

Zawiera lekcje w formie wideo, a także zeszyt ćwiczeń w pdf do wydruku ze skryptami lekcji, listami z opisami kroków do wykonania w poszczególnych narzędziach, materiały dodatkowe do każdego modułu i zadanie do wykonania na koniec kursu.

Dzięki takiej konstrukcji kursu, nigdy nie będziesz zaczynał nauki z pustą kartką.

Materiały można oglądać wielokrotnie. Dostęp do kursu przyznawany jest na 12 miesięcy.

Po ostatnich miesiącach odpoczynek w czasie wakacji jest niezbędny, aby móc naładować akumulatory energii i zapału do pracy. To jednak również idealny czas na przyswojenie umiejętności, które sprawią, że od nowego roku szkolnego będziemy się czuli bardziej komfortowo i bezstresowo, bez względu na sytuację i możliwą formę pracy. To także dobry moment, aby poznać sposoby pracy, które docelowo pozwolą nam oszczędzić więcej czasu na przygotowywanie się do lekcji zdalnej i stacjonarnej. 

Mamy  możliwość przekazać Ci wielogodzinny kurs w atrakcyjnej cenie: zapłacisz mniej dzięki temu, że kurs może dotrzeć do większej liczby osób. Ty zyskujesz na kosztach dojazdu i noclegu. Kurs poza materiałami wideo zawiera także wartościowe karty do wydruku oraz koszty wysyłki zaświadczenia.

Po kliknięciu na poniższy przycisk i opłaceniu zamówienia, na podany w formularzu zapisu adres mailowy automatycznie otrzymasz potwierdzenie zakupu, fakturę oraz Twoje indywidualne dane dostępowe do kursu. Kurs rozpocznie się 7 sierpnia 2020. 

Jak najbardziej. Zastosowanie filmików tworzonych samodzielne przez nauczyciela ma nieograniczone możliwości. Przede wszystkim pozwala na wprowadzenie uczenia metodą odwróconej klasy, w której uczeń poznaje w domu pigułkę wiedzy w postaci wideo, a po przyjściu na lekcję możemy stosować grupowe i indywidualne metody aktywizujące, nastawione już nie na poznawanie informacji, ale na ich przetwarzanie i komunikację uczniów pomiędzy sobą. Również rola nauczyciela zmienia się w kierunku mentora.

Wideo to także narzędzie do powtórek dla tych uczniów, którzy tego wymagają i idą własnym tempem. Indywidualizacja pracy i tworzenie bazy wiedzy są też nieocenionym atutami. Po co przecież mówić co roku to samo – nagraj, udostępnij do domu, a następnie przekieruj twoją aktywność na przetwarzanie wiedzy z uczniami, wsparcie w pojawiających się w trakcie ćwiczeń pytaniach, współpracę i rozwój kompetencji społecznych w edukacji.

Jeśli tworzymy „filmiki z głową” i zadbamy o ich jakość merytoryczną, ale też odpowiednie opakowanie, możemy być pewni, że zrobimy to w sposób profesjonalny. Przekonasz się, jak wielki szacunek dzieci może mieć „nauczyciel z ekranu”. Ta forma również jest „zwyczajna” – nie ma potrzeby się jej obawiać, bo jako narzędzie edukacyjne, niesie za sobą moc korzyści.

Ten kurs nie jest jedynie kursem informacyjnym, jak większość tutoriali w sieci. Jest to tzw. kurs implementacyjny, gdyż proponuje określoną formułę do wdrożenia, podaje instrukcje krok po kroku i zawiera materiały dydaktyczne systematyzujące wiedzę. Program kursu został ułożony przez dydaktyka cyfrowego o bogatym doświadczeniu szkoleniowym. Treści zostały tak skonstruowane i dopasowane, aby nauczyciel otrzymał dokładnie to, co jest mu potrzebne. Nie traci przy tym czasu na poszukiwania narzędzi i aplikacji, które okażą się nietrafione. Kurs jest robiony z myślą o nauczycielach i rozwiązaniach do zastosowania bezpośrednio w edukacji.

Ukończenie zadania zaliczeniowego sprawia, że uczestnik kursu otrzymuje zaświadczenie na wzorze MEN, które jest potwierdzeniem ukończenia formy doskonalenia dla nauczyciela.

Tak. Możesz otrzymać dwa warianty zaświadczeń: po zakupie kursu otrzymasz zaświadczenie o udziale w kursie online.

Możesz także otrzymać zaświadczenie na wzorze MEN o ukończeniu kursu doskonalącego dla nauczycieli,  wydawane przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli. Ma ono wysoką wartość i jest cenione w procesie dokumentowania awansu zawodowego. Ten wariant będzie wymagał od Ciebie przesłania zadania zaliczeniowego w postaci nagrania filmiku. Jako instytucja akredytowana jesteśmy zobowiązani potwierdzać wzrost kompetencji nauczycieli dzięki naszym szkoleniom, dlatego po sprawdzeniu przez trenera zadania zaliczeniowego, otrzymasz drogą pocztową zaświadczenie w formie papierowej o ukończeniu kursu.

Zgodnie z Rozporządzeniem MEN w dn. 28.05.2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli osoby które ukończyły daną formę doskonalenia zawodowego, otrzymują zaświadczenie zawierające: imię i nazwisko uczestnika, datę i miejsce jego urodzenia, nazwę podmiotu prowadzącego daną formę doskonalenia zawodowego, nazwę i zakres ukończonej formy doskonalenia zawodowego, łączną liczbę godzin zrealizowanych zajęć oraz datę wydania zaświadczenia.

Kliknij poniżej, aby wykupić Twój dostęp do kursu