Jak najbardziej. Zastosowanie filmików tworzonych samodzielne przez nauczyciela ma nieograniczone możliwości. Przede wszystkim pozwala na wprowadzenie uczenia metodą odwróconej klasy, w której uczeń poznaje w domu pigułkę wiedzy w postaci wideo, a po przyjściu na lekcję możemy stosować grupowe i indywidualne metody aktywizujące, nastawione już nie na poznawanie informacji, ale na ich przetwarzanie i komunikację uczniów pomiędzy sobą. Również rola nauczyciela zmienia się w kierunku mentora.
Wideo to także narzędzie do powtórek dla tych uczniów, którzy tego wymagają i idą własnym tempem. Indywidualizacja pracy i tworzenie bazy wiedzy są też nieocenionym atutami. Po co przecież mówić co roku to samo – nagraj, udostępnij do domu, a następnie przekieruj twoją aktywność na przetwarzanie wiedzy z uczniami, wsparcie w pojawiających się w trakcie ćwiczeń pytaniach, współpracę i rozwój kompetencji społecznych w edukacji.